9 Ocak 2015 Cuma

Hafta sonu 'Blues Perişan Kütüphanesi'ne katkı – 12

Blues Perişan kütüphanesi 10 küsur haftasına girdi ama yeni bir yıla da girdik. Bu nedenle geçen yılın bir değerlendirmesini de Geronimo Yalnızkartal yapıyor.



Geçen Yılın Kitapları Üzerinden Bir Muhasebe
İnsanlar hep onları bağımlı hale getiren kötü alışkanlıklardan bahsederler . Önce bunları elde etmek için her türlü şartı kendileri oluşturur, sonrada bir ömür boyu yakınarak, bunlardan kurtulmaya çalışırlar ve böylece ömür geçer gider ...
Birde iyi alışkanlıklar , bağımlılıklar vardır . Mesela KİTAPLAR gibi ...

Son birkaç yıldır kişisel kaydımı da tutabilmek adına  okuduğum kitapları yıl içinde   listeliyorum .  Yıl bitiminde genelde yapıldığı gibi  geçen yıllın muhasebesi yapılır ya  , ben de okuduğum kitapların muhasebesini tutuyorum .Bu yıl sayıyı kendimce de inanılmaz şekilde arttırmışım . Yılın son günlerinde gözlerimde sorun yaşamasam sanırım, “BİR YILDA 100 KİTAP “ hedefime ulaşacaktım . Ancak 96 adet ile yılı kapatıyorum . Bu ulaştığım inanılmaz bir REKOR benim için . Bu rekoru kırdığım ve bu alışkanlığı kazandığım için gerçekten kendimle gurur duyuyorum . Umarım , bu yazılar ve sayfalar sayesinde okurlar içinden  birkaç kişiye de örnek olabilirsek, bu kazanım beni daha da mutlu kılacaktır .   Çünkü  bende bunu  bu sayfaların yazarı gibi  dostlarımla , kitapları  paylaşmaya ,  konuşmaya , tartışmaya ve bu şekilde yazmaya borçluyum . En iyi kitap okuma alışkanlığının paylaşımla çoğaldığına inanıyorum. Blues Perişan’a  ( Aptulika’ya ) bu vesile ile bana yer verdiği ve yazılarımı paylaştığı için de teşekkür ederim.
2014’te de kitaplarla zamanda yolculuğa çıkıp, M.Ö 5000 -7000 'li yıllardan , yakın geçmişe , oradan günümüzü kadar uzun bir yolculuk yaptım . Kısacası okumaya dalıp gitmek , fantastik kitaplara pek vakit ayırmayan benim için zaten fantastik bir öge , yani bir zaman makinası ile yolculuk gibi . Bu maceralı yolculukta Avusturalya çöllerinden , Antartika'ya , Afrikanın savanalarında , Kolombiya'nın yağmurlu bir kasabasına , Patagonya Ekspresi ile Puenta Arenas'dan , Ege'de ki bir adaya , Londra'nın arka sokaklarından , Amerika'da gizemli bir rock yıldızını ararmaya , Turgut Reis ile tüm Akdenizi baştan sona dolaşmaya , Cevat Şakir ile uzun bir sürgüne, ver elini Bodrum' a , yetmedi Meksika 'da otların peşindeki bir yolculuğa , Hindistan'ın gizeminde Budha ile tanışmaya ve daha nicelerine inanılmaz bir yolculuktu 2014 ... Bu gizemli yolculukta bana eşlik eden tüm yazarlara , yararttıkları kahramanlarına ayrıca kitap okumama katkı sağlayan yakın çevremdeki herkese teşekkürü bir borç bilirim ...
2015 de yine eşsiz bir kitap yolcuğunda yolları kesiştirmek dileğiyle . ( Hatta bunu yazarken aklıma bilim kurgusal fantastik bir hikaye bile düştü , haydi bakalım ... )

2014 'dan minik tavsiyeler
Bir tavsiye vermem gerekirse , 5 yerli 5 de yabancı yazar ve kitap önereceğim okumayanlar için .
Onun dışında diğer tavsiyeleri de ilerideki yazılara bırakalım ...
Yerli
Halikarnas Balıkçısı - Mavi Sürgün ( ve tüm eserler)
Rıfat Ilgaz - 40 Yıl Önce 40 Yıl Sonra
Sait Faik - ( Ayırımsız tüm hikayeleri )
Yaşar Kemal -( Bir Ada Hikayesi - 4 Kitap Serisi )
Sabahattin Ali - Yeni Dünya
Yabancı
Gabriel Garcia Marquez - Yüzyıllık Yalnızlık
Luis Sepulveda - Aşk Romanları Okuyan İhtiyar
Nikos Temelis - Arayış
John Burnside - Babam Hakkında Bir Yalan
Tony Judt - Anılar Şalesi


Geronimo Yalnızkartal

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...