3 Ekim 2014 Cuma

Geronimo'dan yeni albümler Ekim 2014

Yeni çıkan albümler hakkında farklı bir kelam ... (  Bölüm – 1  )


Değerli  bir üstadın yanında bizim  muzik adına aşık atmamız ayıp  olur , bu yüzden benim bu notlarımı müzikalite ve  teknik taktik anlamıda  almamanızı öncelikle rica ederim.
Amacım bu sayfanın okurlarının içinde  belki henüz haberdar olmayanları varsa  onları için  şu sıralar çıkmış yeni birkaç albüm alternatifini paylaşmaktır .
Formatımıda pek basit tutmak isterim . Albüm Adı , sanatçısı , hissiyatım , benim ruhuma dokunan parça  ve  nokta nokta nokta ...
Evet başlayalım . Dilimiz dolanırsa peşinen affola ..
Barış ve dostlukla kalın 
“Long Live Rock !”
 Geronimo Yalnızkartal



John Mellencamp  -  Plain Spoken  :   


Bu albümü  her  dinlediğimde  hissiyatım halen aynı ve de şöyle : John baba birtakım kankalarını toplamış eve , önce oturup birşeyler içmişler sonra haydi  sütüdyoya girip şu  yazdığım parçaları bir okuyalım ve takılalım demiş . Bu  basitlik ve samimiyet sonrası ortaya şahane samimi bir saund ve albüm çıkmış .Beni dinlerken viski içme isteği sarıyor nedense .   Albümde  muzikal anlamda keyifli bir bütünlük var .  Keyifle  tekrar tekrar dinleniyor ve haz verici .  Troubled Man , Tears In Vain , Freedom Of Speech ve  son şarkı ve ritmiyle  Lawless Times...

Robert Plant  -  Lullaby and... The Ceaseless Roar   : 

Bir yu-tub  videosunda  bir Led Zeppelin onur gecesinde  Onu gördüğümde  , eyvah demiştim .  Baba Türkiye’ye artık gelemez ve ben de bu adamı göremem herhalde . Yani işin aslı , çok yaşlanmış yıpranmış ,  “ ömrü uzun olsun bu arada  “ gidici gibi görmüştüm.  Ama gördüğünüz üzere baba hiç de öyle değilmiş ki yine  son zamanlarda yaptığı işlere uygun harika bir albüm  çıkarmış ortaya .  Robert Plant soundu ve tarzı bir albüm . Bu albümü bu sayfalarda okuduğunuz için detaya girmiyorum . Kesinlikle dinlendirebilir ve dinlendirebilir nitelikte  , ilk ve son parçalardaki elktronik destek ilginç bir karışım yaratmış yalnız dikkatimi çeken budur . Rainbow  , Embrace Another Fall ve  Poor Howard bende olsun ...

Johnny Winter -  Step Back :  


Üstad ölmeden kısa bir süre önce kendi aramızdaki  ( Tayfalar  )  bir muzikal dialogda  , biraderi Edgar Winter’dan bahsederken adını yad edince ve kısa süre sonrada kendisini kaybedince  , ölümünden sonra çıkan bu  keyifli seçki albümünü dinlemek bizim için kaçınılmazdı .  Baba’yı rahmetle saygıyla  anıyoruz .   Albüm güzel bir  seçki , karışım ve  best of tadında  . Keyifli  parçalar ve keyifli muzisyenlerin eşliğinde gerçekleşiyor  . Giriş parçası  Unchain  My Heart  benim için her zaman gönülçeken bir parça olmasıyla da beni etkilemiştir .  Ben Harper , Billy Gibbons ,  Eric Clapton , Paul  Nelson , Leslie West , Joe Perry  , Joe Bonamassa gibi harika muzisyenlerle  babayı anmak bu albüm özeli için bile dinlemek için yeterli bir gerekçedir . Eh bu albümde de bir duble rakı içilesi hissi var bende ...

Zodiac  - Sonic Child  :  

Bu albümü kadim dostlarım Byfuss ve Bandırmalı Ahmet’in tavsiyesine borçluyum , bu yüzden ilk kez buradan okuyup sonrada gidip dinleyecek ve de ondan keyif alacaksanız , teşekkür için aklınıza birilerini getirmek isterseniz , gıyaplarında onlara teşekkür ediniz .
Albüm cool bir into ile başlıyor ,  sonrasında  temiz bir  rock soundu  keyifli parçalar . Örneğin ikinci parça Swinging on the Run’un ilk yarı temposundan sonraki ikinci yarısında ki ensturmantal sound bana  Zodiac’in çok sağlam bir eski rock kökenine sadık kalarak muzik yaptığı hissi veriyor , parçanın bu ikinci yarısındaki bölüme bayıldım doğrusu .   Bu arada 2010 yılında kurulmuş  bir Alman blues rock  grubu ve bu üçüncü albümleri olduğunu da iletelim .  Eski alman krautrock kültüründen beslendikleri ve sağlam babaların çocukları olduklarını belli etmişler afferin hepsine . A Penny And A Dead Horse  gibi yedi dakikalık ve içinde  hertürlü  ritmi barındıran   bir parçayı  dinlemek için bile bu albüme değer.  Rock Bottom Blues’u saymıyorum bile  .  Birde nasıl başlarsak öyle bitirelim demişler ve  aynı ikinci parça gibi  yarısından sonraki ensturmantal  sound ile  Just Music  budur  deyip nokta koymuşlar ve  bu güzel albümü  bitirmişler .  Alın size müzik ve Zodiac !
Devam edecek .

Geronimo Yalnızkartal
( Blues Perişan için )

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...