30 Eylül 2014 Salı

Onuncu ölüm yıldönümünde BRUCE PALMER






En üstteki başlığı görüp, bu yazıyı ‘tık’layan olacağını hiç sanmıyorum. Yazının okunması benim için önemli ama okunmayacağına da eminim. O halde niye yazıyorum. Eski bir grubun değerli üç albümünde çalan bir müzisyeni anmak için. Okunur veya okunmaz beni ‘tık’lamaz. 



Onuncu ölüm yıldönümünde Buffalo Springfield’in bas gitaristi BRUCE PALMER

Heh şimdi sanki böylesi bir başlık atınca okunacak sanıyorum değil mi! Bu sefer de “Buffalo Springfield mi! O da kim ?” hayretiyle bir soru işareti hasıl olacak. Hatta bir de Bruce Springsteen ’le karıştırılırsa yandı nane keten helva.

Buffalo Springfield, Neil Young’ın ilk grubu. Bu grupta Stephan Stills’le tanışıp, daha sonrasında da Crosy, Stills, Nash and Young grubuna katılacaktı.
Bir zamanlar ben de dahil olmak üzere Buffalo Springfield diye bir adam var sanırdım. Sonraları bu hatamızı düzelttik ama Neil Young, ‘çılgın atlar’ıyla çoktan geçip gitmişti.
Buffalo Springfield, ABD ile Kanada’lı müzisyenlerden kurulu, değişik bir gruptu. Rock, folk ve country karışımında güzel mi güzel müzikleri vardı. 1967 tarihli ilk albümlerinde yer alan “For What It's Worth” isimli bir protest parçaları vardı ki, dönemin politik marşı gibiydi. 1966 ile 1968 arasında, üç albüm yapan bu güzide grup, sonrasında dağılacaktı ama rock tarihi içinde de önemli bir iz bırakacaktı. Meraklısı olur, dinlemek ister diye, üzerimize vazife değilse de grubun albümlerini yazalım. 1966 yılı grupla aynı ismi taşıyan “Buffalo Springfield”, bir yıl sonra çıkan “Buffalo Springfield Again”, 1968’de de “Last Time Around” ile nihayete ereceklerdi. Bu her üç albümde de Bruce Palmer, bas gitarist olarak yer alıyordu.

Bruce Palmer, Ontorio doğumlu (Bu Ontorio bizim kuşağın içini gıdıklar, zira çocukken okuduğumuz çizgi romanlardan birinde ‘Ontorio Kurtları’ vardı.) Kanadalı bir müzisyen. Buffalo Springfield’den sonra Bruce Palmer’ı 1971 yılında saykodelik rock tarzında yaptığı ”The Cycle Is Complete “ isimli tek  solo albümüyle gördük. Bu albümde bas gitarın yanısıra solo gitarı da çalıyordu. 1982 ile 1983 arasında Neil Young’ın grubunda da çalan basgitaristi 1 Ekim 2004 yılında kalp krizinden 58 yaşında kaybedecektik.

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...